Saturday, June 19, 2010

~~ cerita sebuah kasih sayang...ALiff ~~

semalam aku duk sembang2 ngan ma aku...ngan adik2 aku..
duk melepak sepam dua...
aku pon bagi la satu cadagan bernas kat ma aku..
ma..jom p gambang...wink3..
mata aku dah bersinar2 nih nk naik atas pelampung..
sanggup aku burn kulit sbb main air tuh...hihihi..
best2...padahal aku dah penah p tempat tuh...
then aku pon helo2 la cousin aku..dyla...ajak die join..
best jgk ade mangkuk 2....
******
mlm tu..ngah syok aku duk lepak2..ma aku dapat satu call..
cousin aku meninggal..
exciden die temerloh...
aliff~~ terbayang aku wajah aliff..
org nyer ensem..sama baya ngan aku...
nakal~~n suke buat lawak..
die paling pelik sbb kalo time raya suke pakai baju pelik2..
last raya ari tu die pakai baju melayu yg ala2 cheongsam..
nasib baik die smart..kalo x..xtau laa...
kami pon terus kemaskan baju then p umah dyla..( dyla n alif adik beradik )..
dalam sejam lebih..kami smpai..aku tgk umah die...hening jer..
odw aku p sana aku msg peja..hurm..x diblas nyer.. bz agaknyer..
aku mcm blur pon ade....huhuhu...
then sampai..aku terus salam2..n nampak cam xde keje nk kene buat.
cume aku tolg ma aku siapkan bilik utk mandikan jenazah..
sbb aku dah ade pglaman sekali..
so mcm tau la jgk ape2 yg depa perlukan..
dalam kul 2 pgi..
aku terlelap atas sofa...
n kul 5 tuh aku terjaga..
jenazah dah sampai dari temerloh..
tibe aku rasa mcm pening~~ berputar je rasa...
tp leh kontrol lagi la..
mybe sbb tgk jenazah alif macam luka banyak..plus ade darah bagai..
aku x brani nk tgk2 lama..
tkut teringat!!..
kawan2 alif ramai gile kat luar umah..dr pagi..smpai la jenazah sampai..
dieorg still tggu..
aku lak..
dah kul 530 cam tu..
mandi n baca yassin..
rasanyer..yg tu je termampu..
pas subuh sikit.....org dah mula ramai.
kawan2 alif pon ramai..
dyla pon aku tgk dah mcm ape..
kcian dlu...
( sejenak berfikir...aku cam tu k masa adik aku meninggal...yg aku ingat...rasa sedih yg teramat sgt~~)
*****
alhamdulillah...arwah selamat disemadikan sebelum tgh hari...
rasa lega...sbb semua selamat..
n ptg sikit...
awek arwah ade mai..
dr temerloh...
cantik jgk awek die..
cerah..chinese look sikit..
baru la tau..depa dah bercinta 7 tahun..
sejak zaman skolah lagik tuh...
n dieorg sbnrnyer dah nk tunang...
hantaran belah pompuan dah siap semua~~~..
aduhhhh..sedihnya rasa..
tp nk buat cam ne kan..
sudah jodoh..
n ketentuanNya cam tu...
awek die bengkak gile mata..
mennagis..
dgr cite..die dah meraung kat tempat kejadian..
aduh..sayu3...
cam ne la ek perasaan die..
alif 2 pulak jenis suka bergurau..
bila xde die..sunyi je rasa..
awek die xtau la cam ne..
jauh die mai..dr temerloh 2 neram kemaman..
sedih3..
xpa la.
dah janji dia kan...*****
aku x sangka lak..org sesengal alif tuh dah kapel 7 tahun n dah nk kawen..
kalo tgk die...die cam xde problem....suke je manjang..
die mmg baik~~.
even suke carik gado ngan aku....
al fatihah buatmu...semoga ditempatkan dalam kalangan org yg beriman..
amin...

No comments:

Post a Comment