Saturday, November 13, 2010

balik Kg haTi giRanggg!

Sekarang aku ada kat hentian sebelah cherating kot?? ( aku men petik je....hahaha..) tp macam hentian la tempat ni..akuy x nampak lak sign bord tulis hentian k ape..tp nk sedapkan jalan cerita aku nih..aku tulis la hentian sebelah cherating..haha..ok x idea aku??

Okehhh..nk story sikit..akhirnya aku dapat jugak balik kg ( teganu darul imang) sbb pagi td aku bgun lambat..dah bila bgun lambat ape lagi..teringgal la bas..haha..naya2..

Kalo x..masa ni aku dah boleh sampai umah siap tido guling2 ngan nylon..cesss!!..

Tp disebabkann aku teringgal bas pagi2 buta tadi..aku pun balik la umah balik...dengan perasaaan sedih pilu kan.

Aku pun masak la bubur ikan bilis kesukaan aku bag ink ubatkan lara di hati...

Hangitttt!! Haha..

Xpe..aku makan gak..aku oter2 sikit2..bolehl a makan dengan kenyang...masa pas makan 2..dalam kul 9pgi..awal lagik tuhh...aku ngah makan ngan nrul..kebetulan nurul pun bgun awal ari ni..ye la..nak naik bas kan...balik perlis..

Nurul mengusulkan la satu idea..amik tiket terus balik ganu dari pekan..haizzzzz..cam ne leh lupa...

Aku pun..stat skuter mami..***moto aku xde minyak...haha..dah lama gile x isi..

G pekan..cari tiket...tp malang nyerr..tiket sold out!..cess lagik...

Tp masa tu dalam hati aku dah x yah cakap la membara2 nak balik..

Aku pun buat keptusan drastic...nak balik kg..aku siap2...tepon teksi..

P pekan..amik tiket g kL..haizzzzz..sampai la KL dengan keadaan aku nk buang air kecil yg teramat sangat..

Rasa nk pecah ketuban....hahahaha...

Aku pon g la toilet..settle sume..aku pun p la naik tren k masjid jamek..smpai masjid jamek..nk tukar tren naik star..

Cesss..macam mana tah aku leh x nmpak jalan masuk dia..aku pusing smpai masuk laluan lrt masjid jamek balik..bengang gile time 2..sbb biasa aku naik ikut situ..sbb under construction..aku ikot la anak panah yg die tnjuk..siot btol..bazir masa n tenaga jer..aku pusing balik..upe2 nyer tangga belah kanan..(biasa aku naik belah kiri..oke..FINE!)..salah aku jgk..x nmpak..mata je beso..haha..

Naik je tren..oke..leh la naik tren..cam mana tahh aku x sedo dah lepas pwtc..dah smpai tren sentul..

Uwaa...ape nihhhh.....then sentul timur..last station..aku x turun..hahahaa...pastu..ni la time paling nebes hari ni...tren tu die jalan je kedepan..ape lagi..cuak gile aku..sbb aku sorg je dalam train...uwaaaa...mmg nebes..

Pastu lampu tren tutup..uwaaaaa.....aku menjerit...hahhaa..serius gua cuak beb..

Tren tu berenti....(tgh2 landasan..huh..memang la tengah2 landasan..die je pakai lendasan tu...then berenti...pastu pintu terbuka..uwaaaaaaaaaaaaaaaaa...serammmm.....aku amik jalan berdiam diri...seb baik x nangis..sbb nk gelak pon ade..haha...sbb masa tren tu parking(..parking ke??haha...parking sekejap la kan..aku nmpak ade brader pekerja tren tu...kat tren seblah yg tgh parking jugak..ape lagi...aku ketuk2 la cermin..nk suh die notice ade budak sesat tersangkut dalam tren yg dah x gerak kan.. abg tu mcm pelik gile tgk aku..haha...tp xde pun dia bg sign2 nk tolg aku..huh! sbb masa tu aku dah melintasi dia..aku rasa mcam dalam filem plak..yg ade gurl aka heroin tersangkut dalam tren n need help..hahahaha..koya!!..

Dalam lebih kurang 10 minit..lampu terbuka n tren bergerak..huhhhhhh..legaaaaaaa....n tren tu patah balik..(so aku akan lalu pwtc skali lagi...haha)..

Seb baik la x ramai org time 2..kalo x haru gak..mesti org pelik aku dah ada dalam tren pdahal 2 first stesen..haha...haru3..

Smpai je pwtc..aku turun cepat2..sbb nk kejar bas kul 12..sampai je putra...ade cnstructn plak..

Adeiii...mengagau jgk carik jln...eee..ape la nasib aku ari nih...

Nasib baik sampai je putra..terus dapat tiket..hehehehe..

N now..selamat smpai ke umah aku yg terchenta..hihihi...

Selamat hari raya aidiladha semua^^

No comments:

Post a Comment